35hkr för 7900.- är otroligt billiga hästkrafter. Det är 225.- per häst - snacka om bra kilopris
XC90_Executive skrev:2 små turboagg. - tål inte så högt laddtryck. Växellåda, växellåda, växellåda
XC90_Executive skrev:Jag får det till 52hk ökning(om man får tro på BSR), men det är kanske bara jag....![]()

SE6M skrev:Köper man en bil med ordentlig motor med en gång, så slipper man trimma efteråt...
(själv åker jag med 140 hästar under huven...)![]()
![]()
![]()
Skämt åsido, det gör nog gott, men tänk på att allt är inte dimensionerat för vridmomentet...
SE6M skrev:Kul med länken ! :D
S80's lådor skall ha lock-up-funktion, men det känns knappt när den går in. Det går in så mjukt...
Visst, allt är relativt. Är man van vid en rejäl V8 med ordentligt vridmoment, så känns ju allt annat lite "tamt", men det är ju bara så...
Om du skall trimma bilen, så hade det varit roligt med lite info i samband med det, gärna lite bilder !
Totte T6 skrev:Själv så har jag 306hk, 460Nm vridmoment och det märks faktiskt! dock inte PPC så när jag måste byta gas-spjäll så försvinner trimmet
Bane skrev:Ja det var en S80. Kanske något fel på den vad vet jag. Men vi drog mellan 150-230 och jag hade inga problem att hänga med den.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst